۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۲۱:۴۵

قنبری در گفتگو با مهر:

22 بهمن مطالبه آزادی و استقلال مردم است

22 بهمن مطالبه آزادی و استقلال مردم است

اصفهان - خبرگزاری مهر: سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم با بیان اینکه 22 بهمن مطالبه آزادی و استقلال مردم است، بیان داشت: آزادی مردم اشاره به داخل و استقلال هم ناظر بر نفی سلطه‌پذیری است.

داریوش قنبری در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن 35 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: 22 بهمن روز ملی ماست و متعلق به فرد، جناح یا گروه خاصی نیست و ملت ما این روز را اذعان به خود می‌دانند.

وی افزود: این روز تجدید بیعت و میثاق با آرمان‌های، رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های امام راحل (ره) و جوانان انقلابی 1357 است.

عضو جبهه حزب مردم‌سالاری ادامه داد: حسن شرکت در راهپیمایی 22 بهمن این است که دوباره شعارهای اول انقلاب تکرار می‌شود و آن خاطرات برای مردم و مسئولین یادآوری می‌شود که مردم از مسئولین چه انتظاری داشتند و هنوز بر آن انتظارات خود وفادارند.

وی با بیان اینکه 22 بهمن مطالبه آزادی و استقلال مردم است، بیان داشت: آزادی مردم اشاره به داخل و نفی استبداد دارد و استقلال هم ناظر بر نفی سلطه‌پذیری و همچنین سلطه‌گری دارد البته ما در طول تاریخ سلطه گر نبوده‌ایم و نخواهیم بود.

قنبری تصریح کرد: در مجموع ما با تکرار آن شعارها در گرامیداشت 22 بهمن به زورگویان جهان می‌فهمانیم که همچنان استقلال و آزادی خاص ملت ماست.

وی اذعان داشت: ملت مادر این دوران بعد انقلاب مسیرهای زیادی را طی کرده‌اند تا به این جا رسیده‌اند و هم اکنون کشور ما یکی از مستقل‌ترین ملت‌های جهان است.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم متذکر شد: آن خاصی که مردم در انقلاب 1357 داشتند متعلق به همه ملت ایران است مختص یک قشر خاصی نیست و همه نسل‌ها این خاص را دارند.

وی گفت: ارزشی‌ها ما که عبارت‌اند از استقلال و آزادی ارزش عام بشری‌اند و ملت‌های دیگر این ارزش ها را مقدس می‌دانند.

قنبری بیان داشت: در پی بیداری که در بین ملت‌های منطقه به وجود آمده آنان نیز تلاش می‌کنند تا راهی که 35 سال است ما قدم نهاده‌ایم به آن قدم بگذارند در واقع این یک خواسته جهان‌شمول بین ملت‌ها است که بر خواسته از ارزش‌های بشری‌اند.

کد خبر 2234000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha